Leonardo DiCaprio’nun ‘Diriliş’inde Yılmaz Güney izleri

Leonardo DiCaprio Yılmaz Güney Meksikalı yönetmen Alejandro González Iñárritu tarafından çekilen The Revenant’ (Diriliş) adlı filmde sinemaseverlerin dikkatinden kaçmayan bir sahne vardı. O da Hugh Glass karakterine hayat veren Leonardo DiCaprio’nun, soğuk havadan korunmak için ölen atın karnına girmesiydi. Di Caprio filmde donmaktan böyle kurtuluyordu. Bu sahne, yönetmen Alejandro González Iñárritu’nun Yılmaz Güney’e hayranlığını akıllara getirdi.

Leonardo DiCaprio’nun başrolünü oynadığı ‘The Revenant’ (Diriliş) adlı filmde, kürk avcısı ‘Hugh Glass’ın hayatta kalma mücadelesi ve intikamı anlatılıyor.
Meksikalı yönetmen Alejandro González Iñárritu tarafından çekilen filmde sinemaseverlerinden dikkatinden kaçmayan bir sahne vardı. O da Hugh Glass karakterine hayat veren Leonardo DiCaprio’nun, soğuk havadan korunmak için ölen atın karnına girmesiydi. Di Caprio filmde donmaktan böyle kurtuluyordu. Bu sahne, yönetmen Alejandro González Iñárritu’nun Yılmaz Güney’e hayranlığını akıllara getirdi. Çünkü senaryosu Yılmaz Güney tarafından yazılan ve Altın Palmiye kazanan ‘Yol’ filminde de buna benzer bir sahne vardı.
Güney, hava kararmak üzereyken çekilen bu sahneyi renkler çok koyu çıktığı için montajdan çıkarmıştı. Filminde ‘Seyit Ali’ karakterini canlandıran Tarık Akan “Anne Başımda Bit Var” isimli kitabında o sahneyi şöyle anlatmıştı:
“Senaryoya göre donmak üzereydim. Atın karnını kesecektim, ellerimi, ayaklarımı atın karnına sokup donma tehlikesini bir süre geciktirecektim. Ne yazık ki bu sahneyi kötü bir zamanda, hava kararmak üzereyken çekmiştik. Ertesi güne bırakamıyorduk çünkü gece boyunca kurtların atı parçalayacağını biliyorduk. Sonuçta akşamüstü çekilen sahnede renkler çok koyu çıktığı için Yılmaz Güney montajda bu bölümü çıkarmak zorunda kalacak, bu da onu hem üzecek, hem de sinirlendirecekti.”Bu sahne sosyal medyada da kendine yer buldu. Bazı sinemaseverler bunu ‘Diriliş’teki Yılmaz Güney göndermesi” olarak yorumladı.
Sinema ve edebiyat dünyasından 383 isim, Türk sineması’nda “Yüzyılın 40 Filmi”ni seçmiş ve ‘Yol’ birinci olmuştu.

Aytekin Teker
haberturk.com

Yorum yapın

Daha fazla Sinema
Gözdeki Kıymık : Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri

Kadınlar ve genç kızlar, azınlıklar, Kürtler, kent yoksulu genç erkekler, yerlerinden yurtlarından edilip büyük kentlere tıkıştırılanlar, Afrikalı göçmenler, eşcinseller, deliler,...

Kapat