Genç kuşak müzik yazarlarından Emre Karacaoğlu?nun ilk kitabı Müzikte Yabancılaşma & Noir İmleçKitap?tan çıktı.

Varlık, Cumhuriyet Kitap, Radikal Kitap, Cinemascope, Akşamlık, Gösteri, Gerekli Şeyler, HolySin, BirGün Kitap ve Roman Kahramanları gibi yayın organlarında kitap, film eleştirileri ve fikir yazılarıyla, 2005 yılından yayınına ara verdiği 2010 yılına kadar Yüxexes dergisindeki müzik, sinema ve edebiyat yazılarıyla dikkati çeken Emre Karacaoğlu, aynı zamanda bir müzisyen. Türkçe rock grubu Magdalena?da beste çalışmalarını da sürdüren yazar, grupta gitar ve vokali üstleniyor. Yazarın İnternet ortamında, MaviMelek Edebiyat ve Cafran Kültür ve Sanat sitelerinde de yazıları bulunmaktadır.

Şarkılarıyla dünyayı coşturan, gençliği peşinden sürükleyen pek çok rock grubunun şarkılarındaki felsefi ve edebi derinlik çoğu kez gözden kaçan bir konu. Müziğin edebiyatla ve diğer sanat dallarıyla olan ilişkisi bu yüzden genelde sadece nitelikli dinleyicilerin veya eleştirmenlerin görüş açısına giriyor. Modern toplumun en büyük açmazlarından biri olan yabancılaşma da salt varoluşçu felsefecilerin değil günümüz düşünen, duyarlı tüm bireylerinin sorunu. Bunun gündelik hayattaki yansımalarıyla bireyler üzerindeki etkisini, bizzat kendi yaşamlarında deneyleyerek ortaya koyan bazı rock müzisyenlerinin şarkı sözleri bu açıdan sistemli bir incelemeyi gerektiriyor. Genç eleştirmen Emre Karacaoğlu, hem bir dinleyici hem sıkı bir edebiyat okuru ve hem de bir müzisyen olarak kitabıyla bu açığı kapatıyor.

Uyuşturucu bağımlığını ve intiharı genellikle hayatlarının merkezinde görmeye alıştığımız pek çok rock ikonu salt kriminolojik birer vaka değil, aynı zamanda kaynağını ve ilhamını modern toplumun yabancılaştırıcı ilişkilerinden alan şarkı sözleriyle adeta çağdaş birer ozan. Hayatlarına da odaklandığı kitabında Karacaoğlu, şarkı sözlerindeki derinlik yoluyla bu ozanları tanımamıza olanak sağlıyor.

Üç bölümden oluşan kitabın ilk bölümü, ?Karanlık Sözler? ağırlıkla bu atmosferi yansıtıyor. İkinci bölümü oluşturan ?Açık Mektuplar? ise mektup formatında yazılmış yazılardan oluşuyor. Şebnem Ferah, Turgut Berkes, Erkin Koray, Mor ve Ötesi, Teoman, Yavuz Çetin, Demir Demirkan gibi müzisyen ve grupların yanı sıra edebiyatçı Hikmet Temel Akarsu ve yönetmen Serdar Akar?a samimi bir üslupla yazdığı mektuplar, Karacaoğlu?nun duyarlı yanını da ortaya koyuyor.

Üçüncü bölüm ?Müselles?te, Karacaoğlu?nun denemeci yanı daha belirgin olarak öne çıkıyor. Uçlarda gezinen bazı müzisyenler ile bazı lider, bilim insanı ve düşünürlerin ortak kavramlar etrafında irdelendiği bu yazılar ölümden yaşama, tarihe, mitolojiye, bilime ve gündelik/dünyevi olanla varoluşun karanlık yanlarına dek pek çok açılımı barındırıyor.

Önsözünü Hikmet Temel Akarsu?nun, arka kapağını Güven Erkin Erkal?ın yazdığı, kapağını Levent Özmeriç?in hazırladığı, resimlerini Gizem Karayavuz?un çizdiği Müzikte Yabancılaşma & Noir, müzikle felsefeyi ve edebiyatı bir bütünlük içinde ele alan yanıyla kuramsal bir açığı da kapatıyor.

Kitabın künyesi
Müzikte Yabancılaşma & Noir – Açık Mektuplar, Müselles: Müzik Yazıları
Emre Karacaoğlu
İmleç Kitap
Önsöz: Hikmet Temel Akarsu
Editör: Hasan Uygun
Kapak Tasarımı: Levent Özmeriç
Resimler: Gizem Karayavuz
Haziran 2011
256 sayfa

Previous Story

Dava – Kafka Değilim – Weydonun Trajedisi

Next Story

Tehlikeli Oyuncaklara Dikkat! – Faiz Cebiroğlu

Latest from Denemeler

Orwellvari Bir Cehennem – Ulus Baker

Çağımız, kitleler karşısında duyulan bir korku içinde. Bu korku bir taraftan devletçi bir mutlakçılığın imgelerini, öte yandan kamu vicdanının elektronik bir denetimini de birleştirmekten

İnsan ve Dans – Sevcan Atak

İnsan kendi bilincine vardıktan sonra kendini var etme ve öz savunma mekanizması olarak toplumsallığını oluşturmuştur. Bir yandan doğadan, doğanın bağrından geldiği için onu taklit
Go toTop

OKUMA ÖNERİLERİMİZ