proust_ve_göstergelerProust’un başyapıtı Kayıp Zamanın İzinde’nin peşinden giderek kendimizi ister istemez içinde bulduğumuz bir göstergeler ağına, derin bir okumaya ve sanatın dışarıya, okura açılmasıyla sanatçının gözünün gördüğüne daha da yaklaşıyoruz. Deleuze, bir sanat yapıtının keşfinin olanaklarına ulaştırıyor okuru ve bunu yaparken de edebiyatçının el verdiği bir çırak gibi anlamları göstergelerin nesnesinde arıyor.

“Sanat eserinde açıklandığı biçimiyle bir öz nedir? O bir farklılıktır, nihai ve mutlak Farklılık. Varlığı oluşturan, bizlere varlığı tasavvur ettiren odur. Bu nedenle sanat, özleri tezahür ettirmesinden dolayı, bizim nafile yere hayatta aradığımız şeyi verebilecek tek şeydir.”

-Hayatı kuşatan göstergelerin değeri nedir?
-Duyumsanabilir göstergelerin bellekle ilişkisi nasıl kurulur? Sanat göstergeleri nasıl açıklanır?
-Göstergeleri yorumlamak nasıl mümkün olur?
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Künyesi
Prost ve Göstergeler
Gilles Deleuze
Alfa Yayıncılık / Felsefe Dizisi
Türkçe
175 s. — 2. Hamur– Ciltsiz — 13 x 21 cm
İstanbul, 2016
ISBN : 9786051712390
Yayın Yönetmeni : Mustafa Küpüşoğlu
Kapak Tasarımı : Füsun T. Elmasoğlu
Çeviri : Ayşe Meral

Previous Story

İnsanlar Neden Var? – Richard Dawkins

Next Story

Eylemsizlik ile acımanın güzellemesi olarak işlevsiz empati

Latest from Gilles Deleuze

Nietzsche “diyalektikçi” midir?

Nietzsche “diyalektikçi” midir? Şunla bu arasındaki özsel ilişki bir diyalektik kurmaya yetmez: Her şey bu bağıntıdaki olumsuzun rolüne bağlıdır. Nietzsche tam da şunu der:

Nietzsche “diyalektikçi” midir?

Nietzsche “diyalektikçi” midir? Şunla bu arasındaki özsel ilişki bir diyalektik kurmaya yetmez: Her şey bu bağıntıdaki olumsuzun rolüne bağlıdır. Nietzsche tam da şunu der:
Go toTop

OKUMA ÖNERİLERİMİZ