Güneşi bile tamir eden adam, Behiç Ak

Behiç Ak, yeni öykü kitabında çocukları tüketim çılgınlığı üzerine düşündürüyor!
“Bugünün dünyası yenilenmek üzerine kurulu. Hiçbir şeyin eskimesine izin verilmiyor. Bunun getirdiği büyük bir gerginlik var, çocuklarda da var bu.”
Günümüzün bazen çılgınlığa varan bazen de sahip olduklarımızın değerini tümüyle unutturan aşırı tüketim eğilimlerini kendine özgü mizahi üslubuyla anlatan çocuk kitabı yazarı, karikatürist, mimar, yazar ve çizer Behiç Ak, öyküsünü karikatür tadında renkli resimlerle destekliyor.
Bir tamirci düşünün, her şeyi tamir edebiliyor; kırık kalpleri bile. Üstelik bunu eldeki malzemeyle yapıyor ve işçilik de istemiyor. Hatta üstüne, bir de eşyanın geçmişini anlatıyor, kıymetini artırıyor. Böyle bir tamirciyi kim istemez! Ama işte, Adalılar bu tamirciden bir süreliğine kurtulmak istiyorlar. Eskilerini çöpe atıp yenilerini almak bütün dertleri; hayatlarını yenilemek ihtiyacındalar belli ki! Adalıların Tamirci Kadir Bey?den ve eski eşyalardan kurtulup kurtulamadıkları, Tamirci Kadir Bey?in ciğerci, üstelik iddiacı ve alıngan kardeşi Muammer Bey?in girdiği son son iddiayı kazanıp kazanmadığı, kedi Mestan?ın biraz saçma başlasa da anlamlı biten konuşması, Adalarlın hayatlarını yenileyip yenileyemedikleri, çocukların eşyalar için tuttuğu günlük, çokbilmiş Melisa ve minik Selo?nun konuyla ilgili düşünceleri ve daha neler neler? Japonya’da on binlerce çocuk tarafından okunan, oyunları Avrupa’da sergilenen, kitaplarıyla pek çok ülkede tanınan Behiç Ak’ın yeni öyküsü, geçmişe saygı duyarak yenilenmenin ve değişebilmenin ipuçlarıyla dolu. Büyük küçük hepimizin okuyacağı, keyifli tartışmalara neden olacak bu sevimli öykü özellikle 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerini gülümseterek düşündürecek.

Adanın ciğercisi Muammer Bey çok iddiacı ve alıngan biridir. Öyle ki, kardeşi çalışkan tamirci Kadir Bey’e de küsmüştür. Oysa her tür eşyayı, hatta kırık kalpleri bile onaran tamircinin bundan haberi yoktur. O, adalıların bozulan ne kadar eşyası varsa onarmakla uğraşır, eskileri değerlendirir, eşyaların geçmişini anlatır durur. Ancak, beyaz eşya satıcısı ve nalbur kazançlarına engel olan tamirciden hiç hoşlanmazlar. Adalılar da eski eşyadan bıkmış, yeni şeylere sahip olmak istemektedirler. Sonunda tamirciyi adadan uzaklaştırmaya karar verirler. Ama nasıl?

Behiç Ak’ın ‘Güneşi Bile Tamir Eden Adam’  kitabı 2008 yılında Günışığı kitaplığı’ndan çıktı.

İçindekiler
Tüketim çılgınlığı
Eski eşya
Geçmişe saygı
Koruma
Ekonomi
Tatil
İletişim


Behiç Ak?ın Yaşam Öyküsü
1956 yılında Samsun?da doğdu. İstanbul?da Yıldız Üniversitesi?nde, sonra da İstanbul Teknik Üniversitesi?nde mimarlık öğrenimi gördü. 1982’den beri Cumhuriyet gazetesinde hemen her gün bant karikatür çiziyor. Bunun yanı sıra çocuk kitabı yazarlığı ve çizerliği, oyun yazarlığı, sanat yönetmenliği yapan, belgesel film alanında da çalışmaları olan Behiç Ak?ın ilk çocuk kitapları Japonya?da yayımlanan Gökdelene Giren Bulut ve Yüksek Tansiyonlu Çınar Ağacı?dır. Yine birer resimli kitap olan Kedi Adası, Rüzgârın Üzerindeki Şehir, Uyurgezer Fil ile Büyükannem ve Miyop Ejderha adlı eserleri de önce Japonca, daha sonra Türkçe yayımlanan yazar, Benim Bir Karışım, Ben Ne Zaman Doğdum?, Bizim Tombiş Taştan Hiç Anlamıyor, Doğum Günü Hediyesi ile Karadeniz’deki Yunus gibi resimli çocuk kitapları yaptı. Çevre duyarlılığını artırmak için kitaplar yazıp çizen sanatçının ilk tiyatro oyunu Bina, 1983 yılında Kültür Bakanlığı Özel Ödülü?nü kazandı, ertesi yıl Devlet Tiyatrosu?nda sahnelendi. Ayrılık ve Tek Kişilik Şehir adlı oyunlarının başarısını, 1999 depremini konu alan Fay Hattı?nın uluslararası başarısı izledi. 1994 yılında gerçekleştirdiği Türk Sinemasında Sansürün Tarihi – Siyahperde adlı belgesel filmi aynı yıl Ankara Film Festivali?nde En İyi Belgesel Film ödülünü kazandı. Bant karikatürlerini de albümler halinde kitaplaştıran Behiç Ak, kedilere düşkünlüğüyle tanınıyor, İstanbul’da Kuledibi?ndeki atölyesiyle Büyükada?daki evi arasında gidip gelirken vapurlarda yeni yeni kitaplar düşünüyor.

Eserleri
Ayrılık, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
Az Buçuk Teo, Can (Kitap – Resimleyen)
Ben Ne Zaman Doğdum?, ODTÜ (Kitap – Yazar)
Benim Bir Karışım, ODTÜ (Kitap – Yazar)
Bina, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
Bizim Tombiş Taştan Hiç Anlamıyor, ODTÜ (Kitap – Yazar)
Doğumgünü Hediyesi, Can (Kitap – Yazar)
Domates Saçlı Kız, Can (Kitap – Resimleyen)
Gökdelene Giren Bulut, ODTÜ (Kitap – Yazar)
Gökte Biri Var, Toroslu (Kitap – Resimleyen)
Hastane, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
İki Çarpı İki, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
İmaj Katili, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
Karadeniz’deki Yunus, Can (Kitap – Yazar)
Kedi Adası, Oğlak (Kitap – Yazar)
Mahalle Sineması, Can (Kitap – Resimleyen)
Puf Pufpuf Cuf Cufcuf Ve Cino, Can (Kitap – Resimleyen)
Rüzgarın Üzerindeki Sehir, Oğlak (Kitap – Yazar)
Sakız Kızın Günleri, Can (Kitap – Resimleyen)
Tek Kişilik Şehir, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
Tombiş Maskeli Baloya Katılmak İstemiyor, ODTÜ (Kitap – Yazar)
Toplu Oyunları – 1, Mitos Boyut (Kitap – Yazar)
Uçurtmam Bulut Şimdi, Can (Kitap – Resimleyen)
Uyurgezer Fil, Can (Kitap – Yazar)
Yıldızların Tembelliği, İletişim (Kitap – Yazar)
Yüksek Tansiyonlu Çınar Ağacı, Oğlak (Kitap – Yazar)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir