Yazarın Yazıları
YILMAZ GÜNEY: sahip çıkamadığımız büyük miras
Sürü 2 / Bir YILMAZ GÜNEY filmini seyretmek ne demektir? – Zahit Atam (2.Bölüm)
YILMAZ GÜNEY ‘in Sürü filmi nedir ? Neyi anlatır ? – Zahit Atam (1.Bölüm)
Yeni Sinema niçin yeraltı edebiyatıdır’
Zahit Atam’a Yapılan Linç Kampanyasına Yanıt: Sol Liberaller Nasıl ?Düşünce Suçlusu? Yaratır
Zahit Atam’a Linç Kampanyasına Yanıt (Ek: 1)
Linç Kampanyasına Yanıt, İtirazın Diyalektiği (Ek: 2)
Linç Kampanyasına Yanıt: Eylem Eyleyenle Anlam Bulur? (Ek:3)
Büyük senaristlere sinema dramaturjisi nasihatleri: malumunuz ödülün manevi değeri üzerine notlar, (dramatik çatışma: 4)
Türkiye?nin Ruhu / Direnmenin Trajedisi?ne dair
Türkiye’nin Ruhu / Direnmenin Trajedisi (3. Kitap)
Türkiye?nin Ruhu / Direnmenin Trajedisi (2. Kitap)
Türkiyenin Ruhu / Direnmenin Trajedisi (1. Kitap)
Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması
Yılmaz Güney’in Hikayeye Merak Sarması ve Yargılanışı – Hazırlayan: Zahit Atam
İstanbul’un Siyasal İktisadi Yapısı ve Yeni Türkiye Sinemasına Yansımaları
“Arkadaş” ile Arkadaş Kalabilenler ve Düşman Olanlar Üzerine
Üçüncü Dünya Sineması ve Yılmaz Güney’in Direniş Destanı (1)
Üçüncü Dünya Sineması ve Yılmaz Güney’in Direniş Destanı (2)
“Yakın plan” Yeni Türkiye Sineması / Zahit Atam ile Söyleşi: Nalân Mahsereci
Peter Harcourt’un “Altı Avrupalı Yönetmen” adlı kitabına dair – Erman Bostan / Zahit Atam
Mekânın Zamanını, Zamanın Yıkıcı Etkisini ve Direnişin Türküsünü Dinlemek: ZamanMekan’da Yolculuk
J. Dudley Andrew ‘in “Büyük Sinema Kuramları” adlı kitabına dair
Zahit Atam
Latest from Zahit Atam
Sonsuz Döngü üzerine… (eternal recerrence)! – Zahit Atam
Ben Nietzsche konusunda çok basit bir şey söyleyeyim: Genellikle aptallar, tutunamamışlar ve elbette topluma kendini kabul ettirememiş zavallılar Nietzsche hayranıdır. Hatta daha ilginç bir
Türkiye Sineması neden tıkandı? – Zahit Atam
Türkiye Sinema Tarihi yazımlarının bana çoğu tuhaf gelir, bunların içinde bu kadar az anekdot anlatılması da anlamsız gelir. Tarihin içinde çok önemli anekdotların anlaşılması
Sinema dünyasındaki derin sessizlik üzerine…
Sinema dünyası denince akla belli başlı isimler geliyor. Bu isimler genelde medyatikler ve beyazperde üzerinde de adları büyük adlarla yazılır. Genelde de parsanın büyüğünü
Bayramlar: Riya sahnelerimiz! – Zahit Atam
Bizim sinemamızın esas zayıf yanı, sinemayla hiç alakası olmayacak, yeteneksizlikten çatlayan insanların büyük sanatçı olarak tarihimizde karşımıza çıkmasıdır. Bu insanların esas sorunu senaryo falan
Hayal Satirem’in Türkçesi! – Zahit Atam
Nedense bizim sanatçılarımız ve aydınlarımız Türkiye’yi kurtarma, geliştirme, inkişaf ettirme ve hatta aydınlatma görevlerini tribündeyken yapmayı severler, tarihsel özelliğimizdir bu. Jön Türklerden itibaren, tribünden