Andre Malraux (20. Yüzyılda Politik Angajman) – Perrine Simon-Nahum

?Gösterişli ve öfkeli, derin ve ümitsiz, kaygılı olduğu kadar samimiyetsiz, yakınındakilerin demesine bakılırsa asla mütevazı olmayan Malraux, bizi büyüleyen ve aynı zamanda çok sıkı eleştirdiğimiz 20. yüzyılın artı ve eksilerini birçok özelliğiyle ortaya koymaktadır.?

?20. yüzyılın son ahlakçısı, 21. yüzyılın ilk filozofu? André Malraux, bugün hâlâ bu denli ilgimizi çekiyorsa, bunun nedeni yalnızca büyük tarihsel olayların birçoğuna aktif olarak katılmış ya da yakından tanık olmuş olması, dönemin siyasi kahramanlarının, edebiyat yelpazesinde Victor Hugo?yla Sartre?ın yanında bulunmuş olması değil, aynı zamanda, bizi yaratan asrın yüzüne ve belirsizliklerine bürünmesidir.

Edebiyatından felsefesine, kişisel hayatından politik angajmanına, derinlikli bir Malraux biyografisi. Entelektüel tarih uzmanlığıyla kendine has bir tarzı olan Perrine Simon-Nahum?un kaleminden okuyacaksınız?

Kitabın Künyesi
Andre Malraux (20. Yüzyılda Politik Angajman)
Özgün adı: André Malraux. L?engagement politique au XXe siècle
Perrine Simon-Nahum
Çeviren: Z. Canan Özatalay
İletişim Yayınevi / Biyografi Dizisi
Eylül 2012
280 sayfa

André Malraux (Biyografi)
(1901-1976) Fransız romancı, sanat tarihçisi ve devlet adamı. 1922’de bir Khmer tapınağını görmek amacıyla Kamboçya’ya gitti. Tapınağın kabartmalarını sökmek suçundan bir süre hapiste kaldı. Burası, Malraux’un sömürge karşıtı düşüncelerinin geliştiği yer oldu. Güneydoğu Asya’da L’Indochine Enchainee adlı gazeteyi kurdu. Daha sonra Çin’i geçerek devrimci eylemlerde bulundu. 1929’da Afganistan ve İran’da, 1934’te Arabistan Yarımadası’nda incelemelerde bulundu. 1945’ten sonra roman yazmayı bırakarak sanat tarihine yöneldi. 1958-1968 arasında kültür bakanı olarak görev yaptı. Çağın felsefi ve ideolojik yapısını sorgulayan Malraux’nun yapıtlarında, burjuva toplumuyla ve bu toplumda yaşayan bireylerin varoluşsal sorunlarıyla bir hesaplaşma görürüz. Başlıca yapıtları; La Voie Royale (Kral Yolu, 1930), La Condition Humaine (İnsanlık Durumu, 1933); L’Esquisse d’une Psychologie du Cinema (Bir Sinema Psikolojisi Taslağı, 1946); La Creation Artistique (Sanatsal Yaratım, 1948); La Metamorphose (Tanrıların Dönüşümü, 1957); Antimemories (Karşı Anılar, 1967); Oraisons Funebres (Cenaze Konuşmaları, 1971); Les Chenes qu’on Abat (Kesilen Meşe Ağaçları, 1971); Hotes de Passage (Yolüstü Konukları, 1975).

Yorum yapın

Daha fazla Biyografi Kitapları, İnceleme
Vesikalı Yurttaş (Gözetim Aracı Olarak Kimlik Kartları) David Lyon

"Kimlikler lütfen!" Bunu gün aşırı duyuyoruz. Hatta bu durum öyle yaygınlaşmış bir halde ki artık sıradan bir şey gibi görüyoruz....

Kapat