Nazım Hikmet ve Memleket (Kalabalığın İçinde Kalabalıkla Beraber) – Göksel Aymaz

“Göksel Aymaz, Nâzım Hikmet’in, tek bir dönemin ve tek bir ideolojinin sanatçısı olmaktan çıkıp, zor dönemlerdeki Anadolu insanında tüm bir insanlığın halini görebildiğine, insanlığın bir türlü değiştiremediği zor dönemlerindeki durumunu anlayıp, anlatabildiğine ve bunun için evrensel bir sanatçı olabildiğine vurguda bulunuyor.”
Ünsal Oskay

Göksel Aymaz ? Nâzım Hikmet ve Memleket?te, şair Nâzım Hikmet ve onun başyapıtı ?Memleketimden İnsan Manzaraları? aracılığıyla, sanat yapıtı üretiminin ve sanat yapıtı üreticisi olarak sanatçının üretiminin toplumsal koşullarını irdeliyor. Çalışmasını, kişilerin inançlarının, onları ne şekilde etkilediği fikri üzerine kuran Aymaz, söz konusu eseri incelerken, komünist dünya görüşünün Nâzım Hikmet ?i nereye götürdüğünü araştırıyor. Aymaz bunu yaparken de, Pierre Bourdieu?nün ?alan? sosyolojisi ile Plehanov, Lunaçarski, Lukacs, Adorno, Benjamin ve Eagleton gibi, Marksist kültür kuramcılarının fikirlerinden yararlanıyor.

Kitabın Künyesi
Nazım Hikmet ve Memleket
(Kalabalığın İçinde Kalabalıkla Beraber)
Göksel Aymaz,
Genel Yayın Yönetmeni : Enver Ercan
Yasakmeyve Yayınları,
inceleme,
Mayıs 2012
350 sayfa

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir