Üvercinka, o yıllarda da, sonrasında da üzerinde en çok konuşulan kitaplardan biri oldu; İkinci Yeni tartışmalarının odağında yer aldı:
Melih Cevdet Anday: “Şiiri bütün fazlalıklardan kurtarmak istiyor, usun özgürlüğünden ne güzellikler doğabileceğini gösteriyor.”
Ahmet Oktay: “Asıl yeniliği eşyayı soyutlaştırışından ve dilinden geliyor.”
Sezai Karakoç: “Sanatına Rönesans ressamları gibi insanla başlamıştır.”
Muzaffer Erdost: “İnsan üzerine değil şiir üzerine düşünmeyi seçmiştir.”
Muzaffer Şerif Onaran: “Alışılmış kelimelerin, alışılmış duyguların şairi değil.”
Gülten Akın: “İkinci Yeni onunla da bir bayrak dikmiş oldu.”
Orhan Duru: “Bir kuşak şairini arıyordu. Galiba buldu.”
Hilmi Yavuz, ölümünden hemen sonra kaleme aldığı bir yazıda Cemal Süreya’nın daha ilk şiirlerinde bütün bir şiir programını ortaya koyduğunu söyler.
Enis Batur da aynı kanıdadır: “Her ‘majör’ şairin ilk kitabı gibi bütün programı taşır Üvercinka. Dizin için sonuna kadar beklemeye gerek kalmamıştır. Ne demeye gelir bu? Cemal Süreya daha ilk kitabıyla bir yol açıcı olma unvanına hak kazanan seyrek şairler arasına oturur.”
Kaynak: A’dan Z’ye Cemal Süreya Nursel Duruel (haz.) YKY